FAQs | Veelgestelde Vragen

 

General | Algemeen

  • Het is zeker mogelijk om te parkeren op het landgoed, we hebben een capaciteit van 250 parkeerplekken.

  • Arnold Joost van Keppel gaf in 1695 de opdracht aan de architecten van Paleis Het Loo, Jacobus Roman en Daniël Marot, om het majestueuze paleis/kasteel  “Huis De Voorst” (een replica van Het Loo) te laten bouwen op het landgoed van zijn voorouders te Eefde. Het prachtige kasteel stond al spoedig bekend als het “Versailles van de Achterhoek”. Op het kasteel werden belangrijke gasten verwelkomd door Arnold Joost van Keppel en door Willem Hendrik van Oranje, een goede vriend van hem. Voor meer informatie over de geschiedenis van het landgoed klik hier.

  • Afspraken voor een persoonlijk gesprek & sfeervolle bezichtiging voor jullie bruiloft of event kunnen gemaakt worden via onze CONTACT pagina op onze website. Wij zullen na ontvangst van jullie aanvraag zo spoedig mogelijk met jullie contact opnemen om samen een afspraak in te plannen.

    Afspraken voor een persoonlijk gesprek met sfeervolle rondleiding voor een bruiloft of event zijn ook mogelijk in de avonduren buiten onze reguliere kantoortijden en in het weekend.

  • Onze kantoortijden zijn Maandag t/m Vrijdag: 9:00 uur - 17:00 uur.

    Afspraken voor een persoonlijk gesprek met sfeervolle rondleiding voor een bruiloft of event zijn ook mogelijk in de avonduren buiten onze reguliere kantoortijden en in het weekend.

  • In overleg is het mogelijk om naar aanmelding rond te wandelen op het landgoed. Neem hiervoor contact op ons op.

  • Dieren zijn zeker welkom op het landgoed!
    Bespreek alle mogelijkheden betreffend dieren samen met ons team.

  • Voor gasten van het Van Keppel Suite Appartement hebben wij een gasten wifi. Ons team op locatie geeft jullie hiervoor graag de login gegevens.

  • Wij handhaven in alle binnenruimtes, inclusief onze suites, een strikte “niet roken” policy. Roken is toegestaan buiten op het voorbordes, of achter op onze lounge.

  • Slecht ter been

    Voor gasten die slecht ter been mochten zijn hebben wij een elektrische trappenlift beschikbaar die op alle binnen- en buiten trappen van het hoofdgebouw ingezet kan worden. Dit uiteraard volledig kostenvrij.

    De trappenlift kan helaas niet ingezet worden voor de suites, en adviseren wij de begane grond suites voor deze gasten beschikbaar te houden (Suitekoetshuis: Graaf van Albemarle Suite & Gravin van Albemarle Suite).

    Rolstoel Toegankelijkheid

    Op Landgoed Huis de Voorst beschikken wij over een rolstoel ramp welke op aanvraag geplaatst kan worden voor toegang tot de begane grond van het hoofdgebouw. Binnen het hoofdgebouw (indien niet rolstoel gebonden) beschikken wij over een elektrische trappenlift welke gebruikt word voor het verplaatsen van verdieping. Indien jullie gasten aanwezig zullen hebben welke een rolstoel gebruiken, zullen wij samen met jullie naar de beste logistieke oplossingen kijken, zodat elke gast de beste ervaring op het landgoed mag ervaren.

    Voor gasten met een rolstoel adviseren wij ook de begane grond suites beschikbaar te houden (Suitekoetshuis: Graaf van Albemarle Suite. Gravin van Albemarle Suite - grotere badkamer en wijdere toegang badkamer).

  • Wij hebben geen lift op het landgoed. Wel maken wij gebruik van een rolstoel ramp & een elektrische trappenlift, indien gewenst.

  • Simpelweg - Nee!

    Wel zijn bepaalde data gereserveerd voor bruiloften/events met een volledig dag- & avond programma. Bijvoorbeeld: vrijdagen/zaterdagen in het hoogseizoen.

    Hierin zijn omzet & gasten aantallen geen bepalende factor.

  • Nee!

    Jullie zijn niet verplicht de suites af te nemen bij het houden van een bruiloft/event.

  • Een eindtijd na 00.00 uur zijn voor bruiloften & evenementen mogelijk!

    Wel handhaven wij een nachttoeslag (tarief) voor personeelsuren, welke per uur vanaf 00.00 uur berkenend worden.

  • Wij handhaven de landelijke- & regionale geluidsnormen welke onder het activiteitenbesluit vallen. Decibellen worden op specifieke plekken binnen & buiten het landgoed gemeten op de gevel van gevoelige gebouwen op een hoogte van 1,5 meter.

  • Wij adviseren een taxi of in de regio beschikbare rideshare minimaal 1 dag vooruit te boeken!

    Bij een boeking op de zelfde avond (vooral in het weekend) kan een taxi service in het hartje van de Achterhoek al vrij snel een onverwachte uitdaging worden!

    Uber is tot heden in deze regio nog niet beschikbaar.

    Graag maken wij de contactinformatie voor een aantal taxi bedrijven in de buurt voor jullie beschikbaar.

  • Helaas hebben wij geen microfoon, buiten speakers, beamer, of scherm beschikbaar op het landgoed.

    Graag adviseren wij op basis van jullie specifieke wensen of deze noodzakelijk zijn & de vertrouwde leveranciers welke jullie hierin graag verder helpen.

 

Hotel | Overnachtingen

  • Ja dat is mogelijk!

    Op het landgoed beschikken wij over een Suitekoetshuis & een Suiteappartement:

    Het “Baron van Ashford” Suitekoetshuis

    In het Suite koetshuis bevinden zich vier Suites. Elke Suite beschikt over 2 tweepersoonskamers voorzien van een badkamer & keuken. Het Koetshuis heeft een capaciteit van ongeveer 18 gasten. Sfeervol, klassiek & stijlvol ingericht, voorzien van Amerikaanse Kingsize & Queen-size Hemelbedden.

    Het “Van Keppel” Suiteappartement

    Ons Suiteappartement - de Van Keppel Suite - is voorzien van 3 tweepersoonskamers, salle de séjour (woonkamer), kitchenette, badkamer met douche & cast iron ‘clawfoot’ bath met een apart gelegen toilet, foyer & eigen entree.

    Dependance

    Op 10 minuten afstand van het landgoed bevindt zich ons Hotel, welke beschikt over 50 tweepersoonskamers. De gasten kunnen worden voorzien van een shuttle service tussen het hotel & het landgoed. Deze combinatie biedt jullie en jullie gasten op het landgoed het maximale aan exclusiviteit en privacy.

    • Gaan jullie bij ons trouwen of geven jullie een event bij ons? Neem dan contact op met ons team via telefoon of e-mail!

    • Willen jullie buiten een bruiloft of evenement om een keer overnachten bij ons? Klik dan hier.

  • Wij hebben in het Koetshuis plek voor 18 personen. 16 als de bruidssuite alleen door het bruidspaar wordt gebruikt.

    In het appartement heb wij plek voor 6 personen.

    Deze aantallen zijn zonder extra bed mogelijkheden & bezetting van 2 personen per 2-persoonskamer, en 3 personen per 3-persoonskamer.

  • Check-in in onze suites is mogelijk vanaf 15.00 uur.

  • De uiterlijke check-out tijd is 11.00 uur.

  • Indien geboekt, zijn de ontbijttijden van 09.00 uur tot 10.00 uur.

  • Wij hebben voor onze gasten een 2-tal strijkbouten & strijkijzers beschikbaar welke wij op verzoek graag voor jullie op de suite gereed zetten.

  • Tot heden hebben wij geen zwembad, jacuzzi of fitness ruimte aanwezig op het landgoed.

 

WEDDINGS | BRUILOFTEN

  • Ja zeker! Het is bij ons op diverse plekken mogelijk om buiten te trouwen als het weer dit toelaat. Gezien het weer in Nederland nogal onvoorspelbaar kan zijn, hebben wij altijd een ruimte binnen klaarstaan voor de ceremonie.

  • Op de dag zelf is een van onze partymanagers aanwezig voor vragen en zal fungeren als aanspreekpunt. Jullie partymanager zal ook het laatste punten gesprek met jullie houden.

  • Ja, dat is mogelijk. Landgoed Huis De Voorst is Huis der Gemeente van de gemeente Lochem, waaronder Eefde ressorteert. De huwelijks plechtigheid kan plaatsvinden in elke sfeervolle kamer van het kasteel of uiteraard ook bij mooi weer in onze sfeervolle Engelse tuinen. Uw huwelijksvoltrekking zal verzorgd worden door de gemeente Lochem.

  • Eigen catering is in overleg mogelijk.

  • Nee, er zijn geen andere gezelschappen aanwezig op die dag. Jullie huren het Corps de Logis exclusief voor jullie gezelschap op de dag zelf.

  • Wij hanteren seizoenstarieven voor het exclusief gebruik van het Erfgoedlogies & verblijf in ons Corps de Logis van Landgoed Huis de Voorst. Graag vragen wij u met ons contact op te nemen voor onze actuele tarieven.

  • Wij zijn een “aangeklede” locatie. Dit betekend dat wij geen lege zalen verhuren, maar de locatie zoals tijdens de bezichtiging, al van decoratie, meubelair een aankleding beschikt.

    Mochten jullie alsnog versiering & decoratie willen gebruiken, kan dit zeker!

    Aan het eind van jullie dag/avond zal ons team deze voor jullie verzamelen & op een handige inlaadplek plaatsen.

  • Nee wij hebben daar zelf geen loper op het moment. Als jullie er een meebrengen adviseren wij een loper die 2m breed is in 3 stukken van 10m. Graag van te voren aangeven.

  • De afmeting van de vlag is 2,92m lang 1,87m breed.

  • Ja dit is mogelijk u kunt dan bij onze chef terecht over jullie idee qua taart.

  • Nee, per bruiloft maken wij een dinner op die samen met onze chef kan worden ingevuld zodat aan alle culinaire wensen wordt gedacht.

  • Dat is niet per se nodig. Wij hebben 5 DJ’s met elk hun eigen stijl die we kunnen laten optreden tijdens jullie feestavond. Een eigen DJ is natuurlijk ook mogelijk.

  • Wij beschikken over een kinderkamer met; 

    • Flatscreen TV met DVD & Disney video’s.

    • Playstation 3 voorzien van een tiental spelletjes

    • Diverse ouderwetse spelletjes als steltlopen, springbal en schatzoekertje.

    • IJsje voor de kleintjes

    • Leuke boekjes, kleurboeken en stiften

    • Fristi, Chocomel en ranja

    • Mini zakjes chips en snoep

    • Pannenkoeken, pizza of spaghetti.

    • Speelgoed o.a. op afstand bestuurbare auto’s, speelgoedauto’s, Lego. 

    • Ook is de mogelijkheid om een professionele clown of visagist in te huren voor extra plezier &  mooie facepainting voor de kids.

  • Wij hebben een breed aanbod aan entertainment op ons landgoed. Wij hebben onze Classic games: Ook kunt u in de sfeervolle tuinen van Landgoed Huis de Voorst van het klassieke Franse spel Jeux de Boules, een Nederlandse sjoelbak & het Engelse Croquet genieten. In een gemoedelijke & ontspannen sfeer waant u zich even terug in de tijd. Verder hebben wij een photobooth & fluisterboten. Culinaire & Wijn workshops zijn de perfecte manier om jullie gasten interactief een onderdeel te laten zijn van jullie culinaire invulling. Van een wijn & spijs proeverij tot het eigen stylen van de bruidstaart of cupcakes. Voor alle leeftijden geschikt!

  • Dieren zijn op het landgoed mogelijk voor allerlei gelegenheden & overal inzetbaar. Tijdens de huwelijksvoltrekking, fotoshoot of zelfs tijdens het loungen. Met de aanwezigheid van échte dieren, in de zorg van professionele dierenverzorgers, maakt u van ieder moment tijdens jullie grote dag een onvergetelijk moment. Een overzicht van al onze dieren;

    • Witte Paarden / Paarden

    • Flamingo’s

    • Pony’s

    • Papegaaien / Ara’s

    • Dwerggeitjes

    • Uilen

    • Schapen

    • Rendieren

    • Micro Pigs

    • Lama’s

    • Raven

    • Kamelen

    • Alpaca’s

    • Ezels

    • Pauwen Wit & Blauw

    • Struisvogels

    • Dromedarissen

    • Schotse Hooglanders

    • Valken

    • Slangen

    • Wallaby

  • Dat hoeft niet. Heeft u zelf uw droomauto voor de aankomst dan kan dit natuurlijk, maar wij hebben ook een aantal opties. Van helikopter landingen in onze tuinen, tot Engelse dubbeldekker - het binnenkomst moment op jullie bruiloft kan afgestemd worden op jullie persoonlijke wensen. Graag adviseren wij jullie in de mogelijkheden & het kiezen van jullie onvergetelijke arrival moment.

  • Nee dit is niet verplicht maar wij raden het wel aan om af te sluiten.

  • Dat is zeker mogelijk, wel vermelden wij dat de equipment 9 treden omhoog vervoerbaar moet zijn mocht de band binnen optreden.

  • Een prijsindicatie is in enkele gevallen mogelijk (voor bijvoorbeeld Gala’s) om een schatting te krijgen. Elke offerte is bij ons maatwerk en volledig gepersonaliseerd op jullie wensen, van daar dat wij geen standaard offertes gebruiken.

  • De afstand vanaf onze achterdeur tot het prieel is 30 meter (Wij adviseren een loper van 2 meter breed).

  • De afstand vanaf de achterdeur tot aan het gras is 10meter.

  • De loper aan de voorzijde is 10 meter lang.

  • Mocht u en- of een van de leden van uw gezelschap een allergie hebben neem contact met ons op. Wij hebben vaker te maken gehad me o.a. vegetarisch, vegaan, seliak/glutenvrij, diabetes, hypertensief, suikervrij, lactosevrij en notenvrije maaltijden.

  • - In de HP zaal kunnen 10 tafels van 10 gefaciliteerd worden.
    - In de Salon is er een mogelijkheid van 5 tafels van 10.
    - De Koningskamer geeft mogelijk tot 5 tafels van 10.
    - In de Gravinnenkamer passen 3 tafels van 10.
    - In ons Souterrain bestaat de mogelijkheid van 8 tafels van 3.

  • - Bij een ronde dinertafel is het mogelijk om tussen de 6 en 10 personen per tafel te hebben.
    - In de Gravinnenkamer kan een lange tafel voor 20 personen.
    - In de Koningskamer kan een lange tafel voor 20 personen.
    - In de Salon kan een lange tafel voor 20 personen.
    - In de HP zaal kan lange tafel voor 30 personen.

  • Dit is zeker mogelijk!
    Op basis van jullie wensen zouden wij het alcohol assortiment niet aanbieden, indien gewenst, ook niet ons 0.0% assortiment van wijnen, bier, en sterke drankalternatieven. Ook is het mogelijk display flessen alcohol uit het zicht te houden (met uitzondering van vaste installaties: bijvoorbeeld bier tappen, wijn kelder. Wel kunnen deze bedekt of afgeschermd worden.).

  • Zeker!

    Alternatieven welke wij aanbieden:

    • Alcoholvrije wijnen (flessen)

    • Alcoholvrij bier (flesjes)

    • Alcoholvrije prosecco (flessen)

      Voor onze cockatils hebben wij de volgende alcoholvrije sterkdrank varianten:

    • Alcoholvrije Gin

    • Crodino (in plaats van Aperol)

    • Rum (Monin syroop)

    Uiteraard vullen wij ons alcoholvrij/0.0% assortiment graag aan op basis van jullie wensen!

  • Wat leuk dat wij voor jullie als trouwlocatie in aanmerking komen! Dit zijn de stappen om bij ons jullie bruiloft te houden:

    1. Informatie Opvragen

    2. Afspraak Inplannen

    3. Offerte Ontvangen & Datum in Optie Zetten

    4. Aanpassingen & Vragen

    5. Datum Definitief Reserveren

    6. Vervolg Aanpassingen

    7. Exclusieve Events Bijwonen

    8. Laatste Punten Gesprek & Eindfactuur

    9. Jullie Grote Dag Beleven!

    10. Toegang tot exclusieve events & kortingen voor #HDVfamily leden.

 

Events | Evenementen

  • Nee wij hebben daar zelf geen loper op het moment. Als jullie er een meebrengen adviseren wij een loper die 2m breed is in 3 stukken van 10m. Graag van te voren aangeven.

  • Wij beschikken over een kinderkamer met; 

    • Flatscreen TV met DVD & Disney video’s.

    • Playstation 3 voorzien van een tiental spelletjes

    • Diverse ouderwetse spelletjes als steltlopen, springbal en schatzoekertje.

    • IJsje voor de kleintjes

    • Leuke boekjes, kleurboeken en stiften

    • Fristi, Chocomel en ranja

    • Mini zakjes chips en snoep

    • Pannenkoeken, pizza of spaghetti.

    • Speelgoed o.a. op afstand bestuurbare auto’s, speelgoedauto’s, Lego. 

    • Ook is de mogelijkheid om een professionele clown of visagist in te huren voor extra plezier &  mooie facepainting voor de kids.

  • Dat is zeker mogelijk, wel vermelden wij dat de equipment 9 treden omhoog vervoerbaar moet zijn mocht de band binnen optreden.

  • De afmeting van de vlag is 2,92m lang 1,87m breed.

  • Nee, er zijn geen andere gezelschappen aanwezig op die dag. Jullie huren de locatie exclusief voor jullie gezelschap op de dag zelf.

  • Een prijsindicatie is in enkele gevallen mogelijk (voor bijvoorbeeld Gala’s) om een schatting te krijgen. Elke offerte is bij ons maatwerk en volledig gepersonaliseerd op jullie wensen, van daar dat wij geen standaard offertes gebruiken.

  • Mocht u en- of een van de leden van uw gezelschap een allergie hebben neem contact met ons op. Wij hebben vaker te maken gehad me o.a. vegetarisch, vegaan, seliak/glutenvrij, diabetes, hypertensief, suikervrij, lactosevrij en notenvrije maaltijden.

  • - In de HP zaal kunnen 10 tafels van 10 gefaciliteerd worden.
    - In de Salon is er een mogelijkheid van 5 tafels van 10.
    - De Koningskamer geeft mogelijk tot 5 tafels van 10.
    - In de Gravinnenkamer passen 3 tafels van 10.
    - In ons Souterrain bestaat de mogelijkheid van 8 tafels van 3.

  • - Bij een ronde dinertafel is het mogelijk om tussen de 6 en 10 personen per tafel te hebben.
    - In de Gravinnenkamer kan een lange tafel voor 20 personen.
    - In de Koningskamer kan een lange tafel voor 20 personen.
    - In de Salon kan een lange tafel voor 20 personen.
    - In de HP zaal kan lange tafel voor 30 personen.

  • Dit is zeker mogelijk! Op basis van jullie wensen zouden wij het alcohol assortiment niet aanbieden, indien gewenst, ook niet ons 0.0% assortiment van wijnen, bier, en sterke drankalternatieven. Ook is het mogelijk display flessen alcohol uit het zicht te houden (met uitzondering van vaste installaties: bijvoorbeeld bier tappen, wijn kelder. Wel kunnen deze bedekt of afgeschermd worden.).

  • Zeker!

    Alternatieven welke wij aanbieden:

    Alcoholvrije wijnen (flessen)

    Alcoholvrij bier (flesjes)

    Alcoholvrije prosecco (flessen)

    Voor onze cockatils hebben wij de volgende alcoholvrije sterkdrank varianten:

    Alcoholvrije Gin

    Crodino (in plaats van Aperol)

    Rum (Monin syroop)

    Uiteraard vullen wij ons alcoholvrij/0.0% assortiment graag aan op basis van jullie wensen!

  • Wat leuk dat wij voor jullie als evenementenlocatie in aanmerking komen! Dit zijn de stappen om bij ons jullie event te houden:

    1. Informatie Opvragen

    2. Afspraak Inplannen

    3. Offerte Ontvangen & Datum in Optie Zetten

    4. Aanpassingen & Vragen

    5. Datum Definitief Reserveren

    6. Vervolg Aanpassingen

    7. Exclusieve Events Bijwonen

    8. Laatste Punten Gesprek & Eindfactuur

    9. Jullie Event Beleven!

    10. Toegang tot exclusieve events & kortingen voor #HDVfamily leden.

  • Wat leuk dat wij voor jullie als galalocatie in aanmerking komen! Dit zijn de stappen om bij ons jullie gala te houden:

    1. Informatie Opvragen

    2. Prijsindicatie Ontvangen

    3. Aanpassingen & Vragen

    4. Afspraak Inplannen & Datum in Optie Zetten

    5. Datum Definitief Reserveren & Volledig Draaiboek Ontvangen

    6. Vervolg Aanpassingen

    7. Laatste Punten Gesprek & Eindfactuur

    8. Jullie Gala Beleven!

 

Photo & Videoshoots | Opnames

  • Dat is zeker mogelijk Landgoed Huis de Voorst de perfecte plek voor de meest romantische setting.  Fit for a King - het kasteel biedt met zijn Frans-Engelse uitstraling een sfeervolle setting, met Engelse Tuinen, voor een altijd prachtig resultaat. Voor meer informatie kijk dan hier.

 

Careers & Learning | Vacatures & Leerplekken

  • Wij hebben het hele jaar een open sollicitatie. Voor meer informatie kijk op onze vacaturepagina.

  • Het is zeker mogelijk om stage te lopen bij ons. Kijk hier om te zien over welke erkenningen wij als leerbedrijf beschikken.